فضولباشی

بارها گفته ام و بار دگر می گویم - که من خسته نه این ره بخود می پویم - در پس آینه طوطی صفتم داشته اند - آنچه استاد ازل گفت بگو می گویم


بالاخره یک انگلیسی به ایران حق داد

رابرت فیسک روزنامه نگار انگلیسی در مقاله ای به ایرانیان حق داد که انگیسی ها را مثل آشغال به بیرون از کشورشان پرتاب کنند و بهتر است مقاله را بخوانید .

 

ما را مثل آشغال بیرون پرت کردند !!

امروز سه شنبه - هفته گذشته روزی سرنوشت ساز در تاریخ روابط بریتانیا و ایران بود. روزی که شاید بتوان آن را نقطه عطفی همانند 13 آبان در روابط ایران و آمریکا دانست. رابرت فیسک روزنامه نگار شهیر بریتانیایی در مقاله پیش رو می کوشد تا به بریتانیایی ها بفهماند که چرا ایرانی ها از بریتانیا متنفرند و چرا علی رغم این تنفر، دولت آن ها هیچ گاه از توطئه چینی علیه ایران دست برنداشته است .

 ادامه مطلب را بخوانید

*********************** 


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

دیپلماسی ما در بیداری اسلامی

 

چندی است که میخواهم از دولتمردان سؤال کنم ، چرا در بارۀ بیداری اسلامی ملت های مسلمان تونس – مصر – لیبی – اردن – بحرین موضع صریح خود را اعلام نمی کنید ؟ چرا بعد از وقوع انقلاب در مصر اردوغان راهی قاهره می شود و به مصری ها پیشنهاد تشکیل حکومت لائیک می دهد !! ولی مسئولین دیپلماسی ما از جای خود حرکت نمی کنند ؟ و اگر هم حرکتی داشته باشند در سطح وزیر امور خارجه بیشتر نبوده است . آنهم وزیر امور خارجه ای که هم برای تسلیت گویی به پادشاه عربستان به سبب گور بگور شدن ملک عبدالله ولیعهدش(قاتل حجاج ایرانی) می رود و هم برای دیدار از کشور لیبی و تونس !! عجیب است  به کسی که به رئیس جمهور مخلوع و محکوم تونس (بن علی) پناهندگی داده ، باید تسلیت گفت ولی از اوضاع سفارت ایران در لیبی نباید خبردار بود و خدا عمرش را زیاد کند بالاخره کامران نجف زاده خبرنگار اعزامی سیما آبروی ایران را خرید و اعلام کرد که ایهاالناس در این زمان که همصدایی ام القرای اسلام با انقلابیون مسلمان لیبی ضرورت دیپلماسی خارجی ماست ، سفارت ایران در طرابلس خالی و در های سفارت بسته است !! و ... من باز هم به آقای صالحی وزیر محترم وزارت امور خارجه توصیه می کنم که دنیای سیاست را رها کند و به آغوش علم و معرفت برگردد و بیش از این با آبروی خود بازی نکند . چرا که این روزها مثل اینکه کم کم آثار مخرب جریان انحرافی در سیاست خارجی ما  هویدا می شود و ملت ایران بالطبع با شور انقلابی خود و با الهام از فرمایشات رهبری سیاست نعل و میخ را بر نخواهد تابید ، در نتیجه آقای صالحی نباید قربانی سیاست های تساهلی جریان انحرافی باشد . به قول معروف صلاح مملکت خویش خسروان دانند . من از باب امر به معروف و نهی از منکر عرض کردم . و اینهم آخرین شاهکار سیاستمداران ما در برخورد با دانشجویان مسلمانی که برای استقبال از دیپلمات های مقیم انگلیس به فرودگاه مهرآباد رفته بودند . باز هم قضاوت بر عهدۀ شما خوانندۀ محترم .

 متن خبر را در قسمت ادامه مطلب بخوانيد

 


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:ديپلمات,ايران,انگليس, | موضوع: <-CategoryName-> |

پشت پرده واردات بی‌رویه میوه فاش شد !!

ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن روزهای تاسوعا و عاشورا ، خبری را خواندم که واقعاً تأسف خوردم . آیا وزیر صنعت ، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران این چنین زبون و دروغگوست که دو ماه پیش واردات میوه را در مصاحیه تلویزیونی انکار می کند و اکنون مشاور وزیر جهاد سازندگی با افشای پشت پردۀ واردات میوه ، دست گمرک و تشکیلات آقای غضنفری را رو کرده و حتی اظهار میدارد که در صورت لزوم مدارک این عمل قبیح و همدستی با مافیای نفع طلب میوه را رو خواهد کرد !! متن خبر را در قسمت ادامه مطلب بخوانید و قضاوت کنید .

 


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 12 آذر 1390برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

نقص قوانین قضائی

با شهامت نقص قوانین مدنی و کیفری را بپذیریم و در رفع نقیصه های قانون  بکوشیم .

در خبر ها آمده بود که پدری ، خود و دو دختر 8 و 9 ساله اش به نام مبینا و بیتا را آتش زده است . حال از انگیزۀ این جنایت هولناک می گذرم و توجه خواننده محترم را به جملۀ مادر این دختر بی گناه جلب می کنم . « من به دادگاه خانواده رفتم و دادخواست طلاق دادم اما قاضی به من گفت چون شوهرم معتاد نیست نمی‌تواند حضانت بچه‌ها را به من بدهد و دخترانم باید نزد پدرشان بمانند. من نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد برای همین هم از پیگیری پرونده طلاق منصرف شدم . اگر آن موقع حضانت بچه‌ها به من داده می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد . » . چرا دادگاه رسیدگی کننده نخواسته تحقیقی در احوال پدر این دختر معصوم بکند و با در نظر گرفتن روحیات و رفتار های عصبی این پدر جنایتکار حضانت فرزندان را به مادر بسپارد ؟ چرا ما در محاکم قضائی در مورد مسائل حساسی از این قبیل ، بدون مطالعه و دانستن مسألۀ فقهی ، فقط با اکتفاء به اینکه « حکم دین است » که حضانت فرزندان با پدر باشد از خود سلب مسئولیت می کنیم ؟ تنها این ماجرا نیست . یادم است در اوایل دهۀ 80 زنی در کیش مردی را بخاطر دفاع از خود کشته بود . این زن سه چهار سالی در زندان ماند تا بی گناهی اش ثابت شود . آیا قضات ما عوارض زندان و آثار سوء تصمیمات عجولانۀ خود را می دانند ؟ اکنون چند نفر بعلت عجز از تودیع وجه دیه یا مهریه در زندانها به سر می برند ؟ این زندانیان ، هم باید تاوان آثار سوء زندانی شدن خود را به علت نداری بپردازند و هم اینکه ضرر هزینۀ نگهداری شان در زندان را تحمیل بیت المال کنند . چرا مسئولین امر و نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح قوانین فکری نمی کنند ؟ طبق قانون اساسی ، ما تعریفی از زندانی سیاسی نداریم . در این عمر سی و سه سالۀ انقلاب به این فکر کرده ایم که چه هزینه هایی را در قبال نبودن تعریف زندانی سیاسی در قوانین مان در سطح بین المللی متحمل شده ایم ؟  ما بدون اینکه در جامعه کمبود ها و علل ارتکاب جرایم را واکاوی کنیم ، قوانینی را به اجرا درآورده ایم که از این قوانین نه دین خبر دارد و نه مجتهد جامع الشرایط  !  و نه اینکه دستگاه اجرایی توان رفع مشکلات مردم برای پیشگیری از وقوع جرم را داراست ! چندین سال است که شوهران عاجز از پرداخت مهریه به دلیل اعمال ماده 2 قانون نحوۀ اجرای محکومیت های مالی ، بر اساس درخواست همسران خود راهی زندانها می شوند . در حالیکه اخیراً حضرت آیت العظمی مکارم شیرازی نامشروع بودن زندانی کردن بخاطر مهریه را عنوان فرموده اند .  در این باره سخن بسیار است و وقت کم . بهمین مقدار بسنده می کنم . با این امید که دست اندر کاران برای رفع نقص از مواد قانونی و اجرای صحیح قوانین مدنی و کیفری در موضوعات مختلفه ، اهتمام نمایند . انشاالله . 10/9/1390

درقسمت ادامه مطلب می توانید خبر مربوطه را بخوانید .

 


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 10 آذر 1390برچسب:قانون, | موضوع: <-CategoryName-> |

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)

سلام بر شهیدان محرم - سلام بر سالار شهیدان  - سلام بر علمدار و سقای تشنه لب کربلا - سلام بر علی اصغر و علی اکبر و ...

72 دو شهید برای احیای دین محمدی ، 72 شهید برای استمرار راه شهدای بدر و احد . و امروز ایرانیان عاشورایی لبیک یا حسین (علیه السلام ) را فریاد می کنند و برای دین  و وطن آماد] جانبازی و ایثار هستند . و تا مرگ مستکبرین و نابودی صهیونیست های غاصب حامی مستضعفان جهان و مسلمین تحت یوغ حکام خائن عرب و همدستان آمریکا و اسرائیل جنایتکار بوده و خواهیم بود .

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 6 آذر 1390برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

سلمان رشدی باکو به درک واصل شد

 

بالاخره مسلمانان ایران شمالی رافیق تقی اف معروف به سلمان رشدی باکو را به خاطر اهانت به پیامبر اکرم و اهانت به اسلام مجازات کردند . چندی پیش مراجع عظام مهدور الدم بودن رافیق تقی اف را اعلام کرده بودند . در قسمت «ادامه مطلب» خبر بی بی سی و تابناک را در این باره بخوانید .

ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 5 آذر 1390برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

محرم هراسی در ایران شمالی

 

در ایران شمالی که بطور جعلی آن را جمهوری آذربایجان می خوانند ، با رسیدن ماه محرم الحرام ، دولت زورگو و مستبد الهام علی اف ، به مردم اجازة نصب پرچم های عزاداری در سطح شهر را نداده است . اسلام گریزی حاکمان باکو نشین و اسلام ستیزی دولت جعلی آذربایجان بدستور آمریکا و رِژیم صهیونیستی صورت می گیرد . باید به انتظار روزی باشیم که صبر مردم مسلمان باکو و گنجه و قبا و شیروان و لنکران و ... به سر آید و کاخ ظلم و جور الهام علی اف را بر سرش آوار سازند . و آن روز زیاد دور نیست .
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 5 آذر 1390برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |



Design by : fozulbashi.blogfa




<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 779
بازدید کل : 84217
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content