فضولباشی

بارها گفته ام و بار دگر می گویم - که من خسته نه این ره بخود می پویم - در پس آینه طوطی صفتم داشته اند - آنچه استاد ازل گفت بگو می گویم


بازگرداندن آذربایجان شمالی را به رفراندوم بگذارید

 هرچه منتظر شدیم تا بلکه از دستگاه دیپلماسی ایران صدای مطلوبی در جهت تنبیه دولت جعلی آذربایجان دربیاید  طبق معمول نشد که نشد . احضار سفیرباکو و اعلام اعتراض چه دردی را دوا می کند ؟ سی و چهار سال است که دولتین ترکیه و جمهوری جعلی آذربایجان پناهگاه و آموزشکدۀ گروهک های تجزیه طلب ایرانی (پان ترکیست) ها شده است ! و وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی چشم خود را به مسائل و موضوعات آذربایجان بسته است تا مبادا همسایۀ شمالی ما دلخور شود !!! هرچه تا بحال بوده بس است . با یک خط مشی درست و قاطع باید نسبت به بازگرداندن اراضی تصرف شده  ایران بدست روسیۀ تزاری اقدام کرد . همانگونه که در متن خبری زیر رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهارنظری متین و بجا کرده است . و بهمین مناسبت در این وبلاگ قسمت نظر سنجی را برای دریافت نظرات مردم ، راه اندازی کردم که انشاالله بازدیدکنندگان در آن شرکت کرده ونظر خود را اعلام خواهند کرد . خواهشی را هم از مسئولین ذیربط دارم و آن اینکه بجای اظهار نظر و اقدامات عجولانه ، بهتر است موضوع در مراجع تعیین سیاست های کلان کشور دنبال شود . ما خود را موظف به رعایت و اطاعت از تصمیمات رهبری و مجلس و در نهایت مراجع مورد تأیید رهبرمی دانیم .

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کد خبر: ۳۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: 17 شهر از قفقاز که شهر‌های آذربایجان و باکو نیز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقه‌مند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.
 
منصور حقیقت‌پور دقایقی پیش در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص اقدام سخیف اخیر دولتمردان آذربایجان اظهار داشت: جریانی به راه افتاده است تا 17 شهر قفقاز از جمله آذربایجان به کشورمان ملحق شود که امیدواریم با همراهی مردم و حمایت همه جانبه دستگاه‌های بین‌المللی این امر محقق شود.
 
وی به واکنش ضعیف دولتمردان کشورمان به اظهارات اخیر مسئولان آذربایجان اشاره کرد و یادآور شد: حق مطلب آنگونه که شایسته بود ادا نشد و به طور جدی با برخی اظهارات سخیف دولتمردان آذربایجان برخوردی صورت نگرفت.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: جوانان غیرتمند اردبیل، تبریز، ارومیه و زنجان آماده هستند تا اقدامات مزورانه دولتمردان آذری را پاسخی قاطع داده و آمادگی خود را برای بازپس‌گیری شهرهای به یغما رفته ایران در دوران قاجار اعلام کنند.
 
حقیقت‌پور گفت: قرار است نشستی نیز در این زمینه در منطقه قفقاز انجام شود و جریان الحاق 17 شهر این منطقه به کشورمان یک جریان جدی است چرا که در نهایت حیله و نیرنگ، این 17 شهر که شهر‌های آذربایجان و باکو نیز جزو آنها بوده است در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقمند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.
 
وی در پاسخ به این سئوال که امکان چنین الحاقی تا چه حد میسر است، عنوان کرد: خواست و اراده مردم می‌تواند همه کارها را سهولت بخشد که در این زمینه امیدواریم در وهله اول آذربایجان و بعد شهرهای دیگر به دامن افتخار‌آمیز کشورمان بازگردند.
 
آذری‌ها جرات باز پس‌گیری 20 درصد اراضی خود را از دست ارمنی‌ها ندارند
 
رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به پشت پرده برخی تحرکات در کشور آذربایجان با همراهی رژیم صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: این رژیم‌های بیگانه به ریش دولتمردان آذربایجان می‌خندند و آنها را ضعیف‌تر از آن می‌دانند که 20 درصد از اراضی تحت اشغال این کشور در دست ارمنی‌ها را بتوانند آزاد کنند.
 
حقیقت‌پور با اشاره به ناتوانی دولتمردان و مسئولان کشور آذربایجان در باز پس‌‌‌گیری این میزان اراضی به یغما رفته افزود: جرات آنها به حدی پایین است که حتی در خرید اسلحه از بیگانگان تضمین می‌دهند که از این سلاح‌ها علیه ارمنی‌ها برای آزادی قره‌باغ استفاده نکنند.
 
وی سطح روابط ایران با آذربایجان را ضعیف و پایین‌تر از میانگین متوسط توصیف کرد و گفت: قطعاً توسعه روابط به ضرر آنهاست که هر روز به کاهش روابط فکر می‌کنند و به دلیل ترس و واهمه‌ای که از ایران دارند حتی در لغو روادید در توسعه با جمهوری اسلامی ایران به حیله‌گری و مکاری روی آورده‌اند.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مکاتبه 9‌گانه خود با مجلسیان کشور آذربایجان تصریح کرد: برای 9 نامه‌ای که بنده به مجلس آذربایجان نوشته‌ام پاسخ شفافی نداده‌اند و گاه با جواب‌های غیر‌منطقی سعی کرده‌اند ما را متهم کنند در حالی که هم ملت ایران و هم آذربایجان می‌دانند که خائن و خادم چه کسی است.
 
دولت به جای ایراد گرفتن از مجلس تعطیلات سه هفته‌ای را تعدیل کند
 
عضو مجمع نمایندگان استان در واکنش به اظهارات اخیر در مورد تعطیلی 20 روزه مجلس و معطل ماندن قانونگذاری در کشور نیز یادآور شد: دولت به جای ایراد گرفتن از تعطیلات به حق نمایندگان شایسته است تدبیری را به کار گیرد تا کشور سه هفته پشت سر هم در تعطیلات به سر نبرد.
 
حقیقت‌پور با بیان اینکه یک دوازدهم بودجه سال 92 به تصویب رسیده و به تایید شورای نگبهان نیز رسیده است و در سه ماه اول دولت مشکلی از این لحاظ ندارد، افزود: رئیس جمهوری که با 85 روز تاخیر لایحه بودجه را به مجلس بیاورد باید با همین مدت تاخیر نیز مصوبه مجلس را بگیرد تا بتواند کارها را رتق و فتق کند.
 
وی با یادآوری اینکه در تعطیلات سه هفته گذشته اگر لازم باشد پشت پرده سفرهای خارجی وزرا و اقدامات رئیس جمهور را رسانه‌ای می‌کنیم، خاطرنشان کرد: سوء استفاده‌هایی که در عرصه سیاسی و اقتصادی صورت می‌گیرد اسفناک است.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص کاندیداتوری نیکزاد و رد آن از طرف برخی اطرافیان نیز گفت: ما یقین داریم که احمدی‌نژاد به نیکزاد ماموریت داده تا آمدن و نیامدن خود را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد تا تکلیف مشایی و رای آوری او مشخص شود.
 
حقیقت‌پور در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد:‌ بنده تصور می‌کنم نیکزاد کاندیدای نهایی دولت احمدی‌نژاد نیست و اگر هم باشد رای لازم را در کشور و حتی خطه آذربایجان و اردبیل کسب نمی‌کند.
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

جمهوری جعلی آذربایچان با دم شیر بازی می کند

این مطلب در پاسخ به تشکیل جلسۀ پان ترکیست ها « با حمایت دولت دست نشانده و نوکر آمریکا و صهیونیت ها » ، در شهر باکو که اکنون پایتخت ایران شمالی (جمهوری جعلی آذربایجان)  می باشد تحت نام جبهۀ ملی آزادی آذربایجان جنوبی { گوُنئی آذربایجان ملی آزادلیق جبهه سی } نوشته شده است  . ((( لطفاً خبر مربوط به این جلسه را که روز شنبه 11/1/1392 تشکیل شده است در قسمت ادامۀ مطلب بخوانید )))

 من و دوستانم آقای گلدوست - خانم ها نمازی و صداقتی - آقای ایراندوست - فرشید شمس و ایمان جان نثار در ایمیل های گروهی و وبلاگ های خود و دوستانمان به سردمداران تجزیه طلب و طرفداران آپارتاید زبانی اعلام کرده ایم که حاضر بیک مناظرۀ سرگشاده در هر آدرسی از فضای مجازی حتی در سایت های فیلتر شده هستیم . بهمین منظور در بلاگ اسپوت (بلاگر یا سایت وبلاگی گوگل ) وبلاگ های ترک ایرانی و گلستان و فضولباشی و آقافضولباشی و همسو را ایجاد کردیم تا اگر حضرات وطنفروش بخواهند در سایتی که تحت نظارت آمریکائی ها و دشمنان ایران قرار دارد باهم به مباحثه و مناظره بنشینیم . ولی این پان ترکیست های مزدور و وطن فروش نه تنها حاضر به اجرای این دعوت ما نشدند ، حتی در وبلاگ های ایجاد شدۀ ما در سایت های تحت نفوذ دولت جعلی آذربایجان اجازۀ درج مطلب نیز ندادند و توسط عوامل دولتی جمهوری باصطلاح آذربایجان مسدودمان کردند ، همچنین اقدام به هک کردن ایمیل ها و وبلاگ های ما نمودند که اگر مقابله به مثل ما در جهت باز دارندگی نبود ، شاید این دشمنان قسم خورده و فریب کار تجزیه طلب بما حق حضور در اینترنت نیز نمی دادند . 

متأسفانه بعضی از فعالین فرهنگی ما که در سایت ها و رسانه های نوشتاری فعالیت می کنند از ماهیت پان ترکیست های ایران بی خبرند . برای نمونه عرض می کنم که ما در فیس نما عضو شدیم و دست به افشاگری در خصوص پان ترکیسم زدیم ، اما با خطار یکی از مدیران نا آگاه فیس نما بنام ( ع.ر.ق ) مواجه شدیم که گویا ما به قومیت ها توهین کرده ایم !! لذا عطای فیس نما را به لقایش بخشیدیم . از طرفی هم حق رفتن به فیس بوک و تویتر برای جوابگویی به معاندین و دشمنان ایران و اسلام را نیز نداریم . چون استفاده از فیلتر شکن از نظر پلیس فتا جرم است . یعنی هم از خودی هایی که بخیال خود با فبلترینگ و سانسور می توانند جلو تبادل اطلاعات را بگیرند ضربه می خوریم ( البته ضربۀ اصلی را نظام مقدس جمهوری اسلامی می خورد .) و هم از دشمنان قلم به مزد و مزدوران بیگانه !! امیدوارم که مسئولین ذیربط کشور در رفع فیلتر از سایت هایی مثل گوگل و فیس بوک و تویتر و بی بی سی اهتمام ورزند و اجازه دهند هر فردی در هر سایتی علیه ایران و اسلام مطلبی را می نویسد در همان سایت نیز جواب خود را دریافت دارد . بخدا قسم این فیلترینگ بیشتر به ضرر ایران است تا بیگانگان و نوکرانشان . روزی همین محمود خان احمدی نژاد افاضه فرمودند که گویا همین سرعت و دامنۀ اینترنت برای ایرانیان کافیست . و اکنون بعد از قریب به هشت سال حاکمیت اجرائی بر ایران از نظر اقتصادی و اجتماعی ، این حال و روزمان است  ! و این یعنی تفکرات این آقا در خصوص رسانه ها مقبول نبوده و باید تغییرات بنیادی در وضع اینترنت و رسانه ای ایران ایجاد شود . 

باری  ، در جهت شناساندن پان ترکیسم به هموطنان گرامی از این پس ساکت نخواهیم بود . اگر روزی لازم باشد نیش قلم هایمان را با نوک سرنیزه و گلوله های داغ برای دفاع از تمامیت ارضی ایران و بازگرداندن خاک از دست رفته ایران به مام وطن عوض کنیم ، بلادرنگ چنین خواهیم کرد ، تا با گوشمالی دادن به دشمنان ایران در خاک ایران شمالی ، باعث عبرت سایر دشمنان ایران در جنوب و شمالشرق و شمال کشور باشیم . 

 


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: سه شنبه 12 فروردين 1392برچسب:آذربایجان,ایران شمالی,پانترکیسم, | موضوع: <-CategoryName-> |

مخالفان دولت سوریه با جنایتکاران مزذور امیر قطر و شاه سعودی ؟

در دنیا معمولاً رسم بر این است که مخالفان یک رژیم حکومتی با انتشار نظرات خود در رسانه های داخلی و خارجی ضمن جلب توجه مردم و جذب طرفدار ، اقدام به ساقط کردن سران رژیم می کنند ویا مردم چنان به تنگ می آیند که با خواست رهبران مخالف دولت دست به اعتراض عمومی می زنند و انقلابی رخ می دهد . ویا اینکه با دخالت دولت های خارجی مخالفین مسلح شده و علیه دولت مرکزی شورش می کنند . هرسه نمونۀ یاد شده در دو سال اخیر در قارۀ آفریقا دیده شد . مصر ، لیبی ، تونس و یمن مصداق بارز همین حالات هستند . 

اما در کشور سوریه ، مزدورانی را از نقاط مختلف دنیا گرد آورده و از طریق لبنان و فلسطین اشغالی و عراق و ترکیه وارد خاک این کشور کرده و همین جانیان را بعنوان مخالفین دولت سوریه به انواع سلاح ها تجهیز و برعلیه شهروندان سوری برای ساقط کردن دولت بشاراسد بکار گرفته اند . جالب تر این که در مورد سرنوشت دولت سوریه ، کشور های همیشه فضول و مدعی دموکراسی یعنی دولت های انگلیس و فرانسه و آلمان به سرکردگی آمریکا ، نسخه پیچیده و بدست مخالفان داده اند و در این رابطه دو نوکر معلوم الحال در منطقه یعنی امیر قطر که در سفرش به غزه ، با اهداء موبایل مجهز به ردیاب بیک فرمانده فلسطینی موجب شهادت وی بدست صهیونیست ها گردید و شاه ملعون عربستان که الحق نوکر مارکدار آمریکاست مأمور تسلیح این مخالفان شده و دولت بدبخت ترکیه که کاسه گدایی برای اتحادیه اوروپا بدست گرفته ، عهده دار آموزش مزدوران خارجی با نام مخالفان دولت سوریه شده است . مخالفانی که مردم عادی سوریه را زیر گلوله های خمپاره قتل عام می کنند . جنایات این باصطلاح مخالفان در شهر های درعا و حلب و دمشق ، روی هیتلر و شارون و بگین و استالین را سفید کرده است . آری ، این است حقوق بشر و دموکراسی واقعی به سبک اروپایی و آمریکایی !! خبر زیر گویای حقیقت جنایت های غرب و نوکرانش در سوریه است .

 

کد خبر: ۳۱۰۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
 

حملات خمپاره ای تروریستها به دانشگاه دمشق و بیرون رانده شدن صدها آواره سوری از سوی مقامات ترکیه از جمله خبرهای مربوط به سوریه است. 

به گزارش مهر، شبکه الاخباریه سوریه از فرود آمدن گلوله های خمپاره در منطقه البرامکه در دمشق و زخمی شدن شماری خبر داد. این گلوله های خمپاره که از سوی گروههای تروریستی شلیک شده بود، به دانشگاه دمشق اصابت کرد و دهها دانشجو را به خاک و خون کشید. شبکه اسکای نیوز هم به کشته و زخمی شدن شماری از دانشجویان در حمله تروریستها به دانشگاه دمشق اشاره کرد. 
 
از سوی دیگر منابع آگاه از اخراج 600 آواره سوری مقیم ترکیه به دنبال آشوب در اردوگاه سلیمان شاه خبر دادند. 
 
در ادامه عملیات ارتش سوریه در دیراالزور، حومه حمص و ادلب و نیز حلب شمار دیگری از اعضای گروههای تروریستی مسلح مورد حمایت قطر، عربستان، امارات، ترکیه و غربی ها به هلاکت رسیدند. 
 
دولت سوریه در واکنش به تصمیمات خطرناک اخیر اتحادیه عرب علیه سوریه و مشروعیت بخشی سران عرب به کشتار سوریها و ارسال سلاح و پول برای گروههای مسلح و همچنین دادن کرسی دولت سوریه به مخالفان در اتحادیه عرب تاکید کرد تصمیمات اتحادیه عرب، آشکارا منشور این نهاد را نقض می کند و پدیده خطرناک و ویرانگری برای این نهاد به شمار می رود و اعتبار باقی مانده آن را از بین می برد. 
 
دولت سوریه تاکید کرده است تصمیمات اتحادیه عرب در افزایش ریخته شدن خون سوریها و تشویق تروریسم و تروریستها و مانع تراشی در برابر تلاشها برای حل مسالمت آمیز بحران سهیم بوده است.

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

جایزه برای میشل اوباما

 درود بر برادران بسیج که با این ابتکار خود پاسخی بسیار برازنده و بیان کنندۀ فرهنگ و ادب ابرانی به سرکردگان آمریکا دادید . 

کد خبر: ۳۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
 
 ایران جایزه و تندیسی ویژه به همسر رئیس جمهور امریکا می دهد. 

ابتکار ایران برای اعطای جایزه جایزه "quotation mark" «باروت خیس» به همسر باراک اوباما رئیس جمهور امریکا با استقبال نمایندگان 27کشور مواجه شد. 

به گزارش خبرآنلاین، «اعطای جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی «آرگو» از سوی همسر اوباما، اعضای شورای سیاست‌گذاری کنگره ره‌آورد سرزمین نور را بر آن داشت تا جایزه‌ای تحت عنوان "باروت خیس" را به کسی بدهند که به صورت ناخواسته و علی رغم میل باطنی خود،خدمت بزرگی به انقلاب کرده است.»  

سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج کشور در این باره گفت: به جهت افشاگری سینمای هالیوود و اهدای جایزه اسکار به فیلم آرگو که دسترنج کاخ سفید است ، دعوتنامه ای به سفیر سوییس ارسال شد تا در این مراسم که روز پنجشنبه هشتم فروردین در مرز بین المللی شلمچه برگزار می شود حضور یابد.  
وی افزود: تاکنون بیست و هفت ملیت اعلام آمادگی کردند تا در مراسم کنگره ره آورد سرزمین نور در اهدای جایزه به همسر اوباما مشارکت داشته باشند. 

وی گفت:مردم باید بدانند عقبه این قبیل جوایزی که اهدا می شود ، هنری نیست بلکه مسائل سیاسی را در موضوع دخالت می دهند و به واسطه این حرکت و افشاگری لازم بود که ما هم تقدیر و تشکری از عامل این حرکت داشته باشیم، به همین دلیل جایزه ای به صورت تندیس آماده شده است که با حضور ملیت های مختلف به سفیر سویس به عنوان حافظ منافع امریکا در ایران یا نماینده وی اعطاء می شود. 

دهمین کنگره بین المللی ره آورد سرزمین نور نور امروز با حضور میهمانان خارجی و اعضای کاروان های راهیان نور در محل یادمان شهدای شلمچه آغاز شد. 

این کنگره به مدت سه روز تا دهم فروردین با حضور بیش از پنج هزار نفر از مسوولین کشوری ،لشکری،جمعی از هنرمندان و اعضای کاروانهای راهیان نور در مشهد شهیدان شلمچه جریان دارد. 

مسئول بخش بین‌الملل کنگره بین‌المللی ره‌آورد سرزمین نور اعلام کرد:سفارت سوئیس به دعوتنامه دریافت جایزه «باروت خیس» به نمایندگی از همسر اوباما پاسخ نداده است. 
دکتر اسفندیاری افزود:پس از قطعی شدن برگزاری این کنگره، برای سفیر دولت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در ایران) دعوتنامه‌های متعددی ارسال شد تا به نمایندگی از میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا در جشنواره شرکت کرده و جایزه را پس از دریافت به همسر اوباما تحویل دهد اما تا به این لحظه جوابی از سوی این سفارت خانه به ما نرسیده است.

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

ادب مرد به ز دولت اوست !

 بعد از فحاشی های وزیر و وکیل و ... که از ره آورد های معجزۀ هزارۀ سوم در چند سال گذشته است ، چشممان به مصاحیۀ آقای خطیب سرپرست فدراسیون مسأله دار کشتی نیز روشن شد . یک موقعی علی آبادی از این هارت و پورت ها کرد و بالاخره سرجایش نشاندند و اکنون یک آدم مدعی مسئولیت ورزش کشتی ، «گنده تر از هیکلش» ، بیک ارگان ورزشی بین المللی توهین کرده است . براستی ما را چه شده که خود را در برابر دیگران خیلی بزرگ می پنداریم و ادب  خود را در برابر رسانه ها از دست می دهیم و به عواقب آن هم فکر نمی کنیم ؟ به خبر زیر از سایت خبری فردا از قول خبرگزاری فارس توجه کنید و ببینید چه کسانی مسئولیت ورزش ملی و بومی ما را به دست گرفته اند ؟ در این مورد باید وزیر ورزش و جوانان پاسخگو باشد . 

کد خبر: ۳۱۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰
حجت‌الله خطیب درباره نامه فدراسیون جهانی کشتی مبنی بر عدم اجازه به نمایندگان کشورمان برای حضور در انتخابات هیئت‌رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا گفت: برای اولین بار است که این موضوع را از شما می‌شنوم مگر می‌شود که چنین موضوعی صحت داشته باشد؟ 

 این صحبت‌ها در حالی از سوی خطیب مطرح می‌شود که روز گذشته نامه‌ای از سوی فیلا با امضای میشل دوسون دبیرکل فدراسیون جهانی کشتی برای فدراسیون ایران مبنی بر عدم حذف نمایندگان کشورمان از انتخابات هیئت‌رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا به علت تغییرات مکرر در فدراسیون ایران و عدم پرداخت بدهی‌های معوقه به فیلا ارسال شده بود. 

خطیب درباره بدهی‌های ایران به فیلا گفت: چنین موضوعی هم درست نیست البته فدراسیون‌هایی مانند آمریکا حدود 100هزار دلار بدهکار هستند، ما همچنین حدود 20 تا 30 هزار فرانک سوئیس بدهکاریم که مبلغی نیست. نمایندگان هم مشکلی برای حضور در انتخابات کنفدراسیون کشتی آسیا ندارند. 
ش
سرپرست فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: فیلا غلط می‌کند ما را تهدید کند. ایران در حال حاضر ترسیم کننده سیاست‌های فدراسیون جهانی کشتی است و با قدرت می‌گویم که آنها جرأت چنین کاری را ندارند.

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

خاطره ای از یک سفر

 اصفهان شهر گنبد های فیروزه ای ، شهر آثار باستانی دورۀ صفویه ، شهری که تاهمین سال های گذشته نمونه ای از تمیزی و نمادی از فعالیت مسئولین شهری داشت . ولی نوروز امسال چنین احوالی را در اصفهان ندیدم . محل اسکان مسافرین بیکی از پارک های حاشیۀ شهر (بوستان فدک) برده شده بود . نرخ میوه و ... سربه فلک کشیده بود . امواج تلویزیونی در بعضی از نقاط شهر بسیار ضعیف بود ( دیجیتال پیشکش سیمای اصفهان ، آنالوگ هم درست نمی رسید) ورزشگاه نقش جهان کماکان در کنج شهر بدون هیچ عملیات عمرانی افتاده و گویی میخواهند آنجا را در زمرۀ آثار باستانی در بیاورند . ترافیک سنگین در اکثر خیابان ها انسان را کلافه می کرد . و کنار رود خانۀ زاینده رود را هم ... چه عرض کنم ؟ آیا بهتر نیست مسئولین فعلی شهری در اصفهان مثل مسئولین سابق کمی تلاششان را بیشتر کنند ؟ 

تصویر مربوط به گذشته است .

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

در سیاست و سیاست بازی مرد باشید

 این روز ها هر فردی که کم و بیش از اوضاع اقتصادی و ... امروز کشور ناراضی است لب به انتقاد و اظهار نظر در بارۀ مسئولین جرایی می  گشاید . این حالت اگر در سمت و سوی درستی پیش برود باعث بیداری اذهان و تشخیص سره از ناسره در جامعه می شود . اما اظهار نظر و بیان یکسری از مسائل از طرف سیاستمداران و صاحب منصبان قبلی در خصوص مسئولین ، احتمال کاشت تخم نفاق و کینه در دل مردم و تضعیف رشد و بالندگی در جامعه را تقویت می کند . کسانی که تا دبروز زیر پرچم رئیس جمهور سینه می زدند و با طرفدار پر وپا قرص ایشان بودند ، وقتی امروز سخن به نقد و با ایراد گیری از وی بر زبان می آورند باید ابتدا به عواقب حرفی که می زنند توجه کنند و سپس این واقعیت را بدانند که مردم خیلی آگاه تر از آن هستند که ماهیت و علت نقد را ندانند . در جایی خواندم که یکی گفته بود احمدی نژاد مخالف تسخیر لانۀ جاسوسی بود . اگر این بیانات واقعیت داشته ! چرا در طول این هشت سال مطرح نشد ؟ حالا که اوضاع دگرگون شده و کاسه ای افتاده و صدایش همه جا پیچیده و می بینید از این امامزاده برای شما معجزه ای نخواهد رسید به فکر این گونه افشاگری ها افتاده اید ؟ منظور این نیست که واقعیت ها کتمان شوند و حقایق گفته نشوند ، بلکه هدف از نگارش این مطلب توصیه بخودم و دیگران است که مردانه و برای سازندگی کشور دهان نقد بگشائیم و به نرخ روز نان نخوریم . در ادامه مطلب یک نوشته از سایت خبری فردا درج شده و قبول کنیم که اینگونه نوشته ها در تاریخ ثبت خواهند شد . بنا براین با اعمال و گفتارمان کشور را بسوی پیشرفت سوق دهیم و نه اینکه کاری کنیم که دوست و دشمن شماتتمان بکنند که چرا حرفی را که در جای خود می زدید نزنید ؟


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

پاسخ به باراک اوباما

 از آنجائیکه این وبلاگ رنگ و بوی سیاسی دارد فلذا با توجه به پیام نوروزی باراک اوباما به ایرانیان که رنگ و بوی سیاست از نوع پدرسوخته بازی داشت ، به دنبال جوابیه ای می گشتم که یک هم میهن خوش قریحه کارم را راحت کرد و جواب اوباما را با نظمی دلپسند داد .

مجید میرزا وزیری نوشته است :

 

تــحـریم تــوســت گـُـردهٔ مــا را گرفته زیر

وانـگـه سـخـن ز مـهر بـگویـی چـرا؟ خفه

 

باور بـکـن ز عـقـل کـمـی بـهـره بـرده‌ایـم

هـرچـند گشـته‌ایـم از این هوی و ها خفه

 

حافظ اگر که گفت سخن، آسمانی است

لـفـظ دری کـجا و سـیـاسـت کـجــا، خفه

 

دانـی هـزار همـوطـن مـا تــو کشـتـه‌ای؟

خـواهـم ز حـق بـه عـدل نـماید تو را خفه

 

از هـر طـرف بـه خـاک وطن چنگ می‌زنند

آنـان جـدا خـفه تـو از ایـن سـو جـدا خـفه

 

کِـشـتی نـهال دشـمنـی و بـذر ناخوشی

کـندی درخـت دوسـتـی‌ام از جـفـا ، خفه !

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: شنبه 2 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

تبریک سال 1392

 با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال 1392 شمسی و بیداری طبیعت ، انشاالله مقلب القلوب و و محول الاحوال در سال جدید ، میهن مان ایران و همۀ ما ایرانی های پیرو احکام الهی ، اعم از زرتشتی و کلیمی و مسیحی و مسلمان را که گوش جان به فرمایشات رهبر و ولی فقیه مان داریم از بلیات فتنه گران و دشمنان داخلی و خارجی و سیاستمداران نابخرد و مسئولین و مجریان بی تعهد و مدیران نالایق ، مصون و محفوظ و در عین صحت و سلامتی نگه خواهد داشت . هر روزتان نوروز ، نوروزتان پیروز .

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: شنبه 1 فروردين 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |



Design by : fozulbashi.blogfa




<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 779
بازدید کل : 84217
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content