فضولباشی

بارها گفته ام و بار دگر می گویم - که من خسته نه این ره بخود می پویم - در پس آینه طوطی صفتم داشته اند - آنچه استاد ازل گفت بگو می گویم


خطاب به اصولگرایان

برای اینکه ثابت شود من و عده ای ازدوستانم که در فضای مجازی و در زندگی روزانه از قرآن گرایی با اعتقادات شیعی و عدالت طلبی از نوع اسلامی آن پیروی می کنیم ، خوانندة این متن را دعوت به مطالعه مطالب وبلاگ هایم در اینترنت می کنم . بنا براین جا دارد دوستان اصولگرا و اصلاح طلب سیاسی ، بنده را از جرگة دست آموزان سوروس و تهمت نوکری به آمریکا و جاسوسی برای اسرائیل و دیگر بهتان های متداول اصولگرایی سیاسی معاف فرمایند واگر پاسخی برای نوشته هایم دارند ارسال کنند تا در ادامة بحث مربوطه درج کنم و مردم بر تفکراتمان قضاوت کنند . چرا که حد اقل من خود چنین می پندارم که در خط رهبری و اسلامی و پاسداری از سیرة شهداء حرکت می کنم . و این نوشته نیز در اهتداء به ولایت و در تعاقب دستور رهبری مبنی بر حفظ فرهنگ مقاومت و انقلاب اسلامی نوشته شده است .

        اسلام حرمت به مرده را توصیه می کند ، ولی می بینیم که عده ای گذشته را از یاد برده و در جریان جاری شدن سیاست های روز جناحی حقایق و وقایع نه چندان دور کشور را زیر پا گذاشته و در واکنش به جریانات روز ایران از خود حرکات و گفتار هایی را بروز می دهند که لایق فرهنگ متمدن اسلامی و ایرانی نیست . و حاصل این گفتار ها و رفتار ها در نزد دشمنان ایران ،  ایجاد یک جوّ تبلیغاتی منفی بین المللی علیه ایرانیان در اذهان مردم سایر کشور هاست .

        دو روز پیش عدة معدودی در پی سخنان امام جمعة موقت اصفهان ، در کنار زاینده رود و محل دفن یک زن و شوهر ایران شناس که آرامگاهشان طبق وصیت خودشان از سال ها پیش در این محل قرار دارد تظاهرات اعتراضی بخاطر وصیت آقای فرای ایران شناس آمریکایی مبنی بر دفن شدنش در کنار زاینده رود ، برگزار کردند . در این تجمع شعار های تندی داده شد و تظاهر کنندگان از دولت خواستار ممانعت از دفن این ایران شناس آمریکایی در اصفهان شدند . علاوه از شعار های تند به بنای آرامگاه دو ایران شناس نیز صدماتی وارد شد .

        جای بحث اینجاست که اولاً این بنای ساده که در محل دفن دو ایران شناس غیر آمریکایی از طرف شهرداری و یا یک تشکیلات دولتی دیگر ساخته شده ، سالهاست در اصفهان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده و خود یک تبلیغات مثبت نسبت به فرهنگ و تمدن ایرانی در نزد جهانیان تلقی می شود ، حال چه شده که یکباره برای مخالفت با اجرای وصیت یک مرد 94 سالة آمریکایی ، این بنا نیز مورد غضب واقع می شود ؟ دوماً زمانی که محمد خاتمی و بعد از وی محمود احمدی نژاد بعنوان رؤسای جمهور وقت با درخواست  فرای مبنی بر صدور مجوز برای دفنش در اصفهان موافقت می کنند و حتی احمد نژاد پا را فراتر گذاشته و یک منزل مناسب نیز به نامبرده  در اصفهان می دهد و استاندار وقت اصفهان نیز از این اقدام استقبال می کند !! چرا مخالفت ها در همان زمان ابراز نشد ؟ چرا نمایندگان اصفهان در همان موقع نامه به احمدی نژاد ننوشتند و مردم اصفهان را متعصبین مذهبی و ... معرفی نکردند ؟ به متن نامه تهدیدآمیز نمایندگان اصفهان توجه کنید :

« ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب حجت الاسلام دکتر روحانی

سلام علیکم

 

احتراما ضمن عرض تبریک به مناسبت سال جدید و تشکر از زحمات حضرتعالی و همکاران محترمتان

با توجه به مسائل مطرح شده پیرامون انتقال احتمالی جسد جاسوس آمریکایی "ریچارد فرای" و طراحی دفن ایشان در اصفهان، به اطلاع می‌رساند با توجه به فضای فرهنگی و اعتقادی و سیاسی اصفهان و طرح این موضوع در اجتماعات مذهبی به خصوص در نمازجمعه این هفته اصفهان توسط حضرت آیت‌الله مهدوی نماینده محترم مردم اصفهان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت استان و عکس‌العمل شدید مردم شریف استان و جریحه‌دار شدن غیرت دینی و ملی مردم، انتظار می‌رود حضرتعالی با تدبیر خود دستوری لازم به وزارت خارجه و اطلاعات و میراث فرهنگی صادر فرمایند که به هیچ عنوان تن به این ننگ دیپلماتیک و تحمیل زورمدارانه ندهند که با عکس‌العمل شدید کنترل نشده مردمی مواجه خواهید شد.

و اگرچه ریشه‌های این تحمیل در دولت‌های قبلی ایجاد شده ولی در شرایط فعلی اصلا نباید این تحمیل را پذیرفت لذا ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ارسال این نامه تکلیف اولیه خود را به نمایندگی افکار عمومی مردم همیشه مبارز و غیرتمند و متدین استان انجام داده و هشدار لازم را ارائه و در آینده متناسب با عملکرد دولت وظایف خود را قاطعانه انجام خواهیم داد.

حجت‌الاسلام احمد سالک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسن کامران، مجید منصوری، علی ایرانپور، حجت‌الاسلام موسوی لارگانی، نیره اخوان، حمیدرضا فولادگر

- رونوشت: دفتر مقام معظم رهبری، ستادکل نیروهای مسلح، وزیر امور خارجه، وزیر اطلاعات، شورای هماهنگی ائمه جمعه کشور،‌ امام جمعه اصفهان آیت‌الله طباطبایی، استاندار اصفهان، ائمه جمعه موقت استان: آقایان میردامادی و مهدوی، شورای شهر اصفهان، شهردار اصفهان »

         اگر درپشت پرده تهدید و تحمیل به ایران از طرف آمریکا وجود دارد ، چرا برای مردم بیان نمی شود ؟ و اگر این تنها نشان دادن علاقة یک آمریکایی به ایران است ، چرا موضوع را بدست خودمان سیاسی اش می کنیم ؟

         اصفهان را پایتخت تمدن و فرهنگ اسلامی نام نهاده اند . حال در این پایتخت تمدن و فرهنگ چرا اینهمه جنجال و تهدید برای عملی شدن وصیت یک ایران شناس آمریکایی برپا می شود ؟ و چرا بعد از سالها قبر پوپ و همسرش مورد اهانت و تحقیر قرار می گیرد ؟

و آخر اینکه این سصت هفتاد نفر متظاهر چرا برای تخریب فرای آمریکایی از تصاویر امام و رهبری استفاده کرده اند ؟ آیا تشکیل دهندة این تظاهرات ساختگی سیاسی از هزینه هایی که برای ملت ایران درست می کند خبر داشته است ؟ 

در قسمت ادامةمطلب خبر مربوط به تجمع چند ده نفری در شهر اصفهان چهار میلیون نفری را بخوانید .

 


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: دو شنبه 25 فروردين 1393برچسب:ایران,فرای,تظاهرات,ایرانشناس,دولت, | موضوع: <-CategoryName-> |

انصراف یا منصرف شدن ؟

1 - در خبر ها چنین خواندم که نمایندگان آذربایجان غربی از گرفتن یارانه انصراف داده اند . چه خوب می شد اگر جمیع نمایندگان مجلس یکجا از گرفتن یارانه منصرف می شدند . لابد بین نمایندگان هم کسی هست که از خط استضعاف پایین تر است ! بنا براین بر آن تعداد نماینده حرجی نیست بگیرند که نوش جانشان است . ایضاً وزرای محترم و استانداران عزیز و ...

2 - آقای وزیر ارتباطاط دیروز فرمودند که هیچ مشکلی از نظر اینترنتی نداریم و پهنای باند هم اضافه شده است !! و امروز صبح من بینوا نتوانستم یک سایت خبری باز کنم و بعد هم در سایت رفاهی خواندم که مردم چند شهر از کندی اینترنت کلافه شده اند ! این نشان می دهد که مسئولین ما دور از جان وزرای دولت دهم چقدر در دولت یازدهم کاری ، متعهد به مسئولیت ، راستگو و دلسوز هستند !

انشاالله با این تشکیلات ارتباطی و افراد دلسوز و خدوم ، بزودی کمر استکبار را خواهیم شکست و ثابت خواهیم کرد که اقتصاد ایرانی ماورای سیاست های اقتصادی سایر ممالک کره خاکی است .

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

روز جمهوری اسلامی

دوازدهمین روز بهار انقلاب اسلامی (روز جمهوری اسلامی ایران) بر ایرانیان مبارک باد

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:انقلاب,12فروردین,جمهوری,اسلامی,ایران, | موضوع: <-CategoryName-> |

شکوفه های بهاری

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:شکوفه,بهار, | موضوع: <-CategoryName-> |

امر به معروف - نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر یکی از مبانی فروع دین است . در اسلام به بازداشتن افراد از راه های خطا و تبلیغ به کار های نیک توسط مؤمنین تأکید شده است . سرور و سالار شهیدان ، امام سوم شیعیان حضرت امام حسین علیه السلام ، قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر بدعت گذاران دربار معاویه و فرزنش یزید ملعون توصیف می فرماید . یعنی برای ادای تکلیف امر به معروف و نهی از منکر از جان و مال دنیوی هم باید گذشت . طلبۀ شهید علی خلیلی یکی از آمرین به معروف بوده که برای دفاع از ناموس یک دختر رهگذر در حضور یارانش ، در برابر چند جوان یاغی و تربیت یافته در خانواده ای غافل از تعالیم اسلامی می ایستد و چاقو می خورد و بعد از جراحت و دوسال تحمل رنج و درد این جراحت ، بالاخره به خیل شهدای راه اسلام می پیوندد .

این شهید جوان از دنیای مادی پای در جهان معنوی گذاشت . خوشا بحالش . ولی جامعۀ ایران تا کی باید شاهد نا امنی های ناخواستۀ خیابانی در شهر ها باشد ؟ تاکی باید مردم ببینند که بیمارستان ها از پذیرش بیماران به صورت سلیقه ای امتناع و مراجعین را به صورت علنی رد می کنند ؟ آیا وقت آن نرسیده که با خاطیان و بی مسئولیتی ها بصورت جدی برخورد شود ؟

ضمن تسلیت به خانوادۀ بسیجی شهید علی خلیلی ، امیدوارم که ایران اسلامی با درایت و برنامه ریزی مسئولین شهری ، شاهد چنین ماجرا های نادر و اتفاقی به دست چند نفر اوباش نباشد . انشاالله

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:امربه معروف,علی,خلیلی,شهید,بسیج, | موضوع: <-CategoryName-> |

حکایت جزایر سه گانه

 

افخم در واکنش به بیانیه سران عرب:

 

جزایر سه‌گانه متعلق به ایران بوده و خواهد بود

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نسبت به بیانیه اخیر اجلاس بیست و پنجم سران اتحادیه عرب درباره جزاير سه گانه ايراني واکنش به خرج داده و مالکیت ایران بر این جزایر را امری اجتناب‌ناپذیر دانست.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم همچنين سیاست ثابت و اصولي جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با کشورهای اسلامي همسایه و عربي را مورد تاكيد قرار داد.

 

وی در این باره عنوان کرد: مشكلات و مسايل مختلف منطقه اي و بين المللي ضرورت تقويت گفتگوها و همكاري ميان مجموعه كشورهاي مسلمان و عربي براي مشاركت درحل معضلات جاري را اجتناب ناپذير نموده و ايران همواره در مسير تحقق اين مهم  گام برداشته است. خبرگزاری مهر

واما بشنو از فضولباشی

 

این خبری بود که در خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفته است . هیچ شکی هم در این نیست که جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی متعلق به ایران است . و اگر لازم باشد شیوخ عرب را شبانه از رختخوابشان بیرون می کشیم و وادارشان می کنیم تا به این غلط کردن های خودشان اظهار ندامت بکنند . اما من ازخانم مرضیه افخم سؤالی دارم که امیدوارم در یکی از مصاحبه های هفتگی شان پاسخ مرا بدهند . چرا من ایرانی برای رفتن به جزیرۀ ابوموسی باید روز ها قبل تقاضای کتبی بدهم و به هزار ویک سوأل نامربوط هم روی فرم مخصوص جواب درست یا غلط بدهم و تازه اگر آقایانی که معلوم نیست سواد و درک سیاسی شان چقدر هست بمن اجازه رفتن به جزیره بدهند یا ندهد ؟ مگر طبق قانون من شهروند ایرانی ، نمی توانم در هر نقطه از سرزمین ایران زندگی کنم ؟ وقتی رئیس جمهور مملکت به ابوموسی میرود و فریاد زنباره های کاخ نشین امارات گوش فلک را کر می کند و دستگاه دیپلماسی ما در دولت قبل برای جواب مناسب دادن خناق میگیرد  !! لا اقل شما که سخنگوی همان دستگاه در دولت جدید هستید ادعای مالکیت نکنید و اجازه بدهید یکی از دستگاه های امنیتی و نظامی به این جور سؤالات پاسخ دهند . نمایندگان مجلس گفتند که به ابوموسی می رویم ولی صراحتاً می گویم که از ترسشان نرفتند نه اینکه کسی مانع شان شود . خانم افخم ، حتماً می دانید که در جزایر سه گانه یک سیاست سلیقه ای بکار برده اند که آنها اسماً مال ایران هستند . اماراتی ها بیشتر از ایرانیان به ابوموسی رفت و آمد می کنند ! چرا ؟ مگر ابوموسی مال ایران نیست ؟ پس این اشتلم بازی ها چیست که ایرانی جماعت حق رفتن به ابوموسی را نداشته باشد ؟ عنایت کنید اگر واقعاً جزایر سه گانه مال ما هستند تردد همه ایرانیان را مثل جزایر کیش و قشم و ... آزاد کنید . آنوقت پاسخ شیوخ عرب هم با ملت بزرگ ایران . انشاالله که بیراه نگفته باشم . دوستان من این مطلب را در تمام وبلاگ های مربوط به گروه ها و بلاگ های همسو بارگذاری کنند تا بتوانیم از تمامیت ارضی کشورمان دفاع کنیم .

 

 

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

تکذیب خبر سخنرانی آقای رفسنجانی در کیش

 

دوستان گرامی  ، در پست قبلی مطلبی راجع به حضور آقای هاشمی رفسنجانی در کیش و ایجاد اغتشاش در رمراسم سخنرانی ایشان از قول یکی از سایت های خبری توشتم که لحظاتی پیش روابط عمومی هرمزگان اصل ماجرا را تکذیب نمود . اینجانب ضمن گلایه از سایتی که چنین دروغی را در خروجی خود قرار داده ضمن درج خبر تکذیبیۀ روابط عمومی استانداری خراسان ، بقیه مطالب نوشته ام را در مورد افراط گرایی و جبهۀ پایداری و احمدی نژاد تأیید و بر سر آنچه که نوشته ام می ایستم . چرا که باور من در مورد کسانی که غیر از راه فرآنی و ولایی می روند غیر از این نیست .

واکنش به خبر اغتشاش در سخنرانی هاشمی

کد خبر: ۳۸۸۹۰۶تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ - 26 March 2014

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان گفت: اظهار نظر برخی از سایت ها مبنی بر برکناری فرماندار بندرلنگه را بخاطر اغتشاش در سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کیش را قویا تکذیب می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر از بندر عباس، مسعود پاکزاد در واکنش به خبر برخی رسانه ها مبنی بر اغتشاش در سخنرانی هاشمی رفسنجانی در بندر لنگه و برکناری فرماندار توسط استاندار در پی این مساله بیان داشت: اظهار نظر برخی از سایت ها مبنی بر برکناری فرماندار بندرلنگه را بخاطر سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کیش را قویا تکذیب می کنیم و بزودی پاسخ معقول ومنطقی آنرا به رسانه ها ارسال کرده و از همگان می خواهیم عزت و صداقت را در نوشتار خود پاس بدارند و از انتشار اخبار سراسر کذب و دروغ و فریبکارانه ممانعت ورزند؛ چرا که آقای هاشمی رفسنجانی در روز سه شنبه و روزهای قبل از آن در محافل عمومی این جزیره سخنرانی نداشته است.

پاکزاد در ادامه افزود: ایجاد فرافکنی در چنین روزهایی  که استاندار هرمزگان مشغول مدیریت و اسکان و بهداشت مسافران ایران اسلامی در هرمزگان و کیش است، را نمی توان دلسوزانه و از روی حسن نیت نامید و حضور استاندار محترم هرمزگان و برکناری فرماندار بندرلنگه بخاطر ایجاد حواشی در کیش را تکذیب کرده و آن را بدلیل برخی تخلفات و رفتارهای خارج از قاعده و قانون دانسته که با خویشتنداری دکتر جادری در روز نخست کاری سال 93 انجام شد.

وی اضافه کرد: سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان راهبرد اصلی سال 93 است را گرامی داشته و دغدغه اصلی خود میدانیم و بنده طی تماسی که با بخشدار کیش داشتم این خبر را تکذیب کرده و آقای هاشمی رفسنجانی سخنرانی در عصر سه شنبه و روزهای قبل از آن در محافل عمومی این جزیره  نداشته و این اظهارات تنها بخاطر تخریب و وارونه جلوه دادن واقعیت بوده است که توسط بدخواهان و دروغ گویان منتشر شده و تنها خوراک تبلیغاتی معاندان نظام اسلامی را تامین می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیگیری قضایی و حقوقی بخاطر انتشار خبری سراسر کذب را برای خود محفوظ دانسته و بزودی در این زمینه اطلاع رسانی و شفاف سازی می کنیم.

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

هاشمی و رایحۀ خوش احمدی نژادی

آنگونه که شنیدیم و در سایت های خبری دیدیم گویا بعد از چند سال آقای رفسنجانی در تعطیلات نوروزی به کیش مسافرت داشته و قرار بوده در یکی از مساجد کیش سخنرانی کند که هواداران رایحۀ خوش مانع از این سخنرانی می شوند و استاندار هرمزگان نیز که از سفر آقای هاشمی به کیش بی خبر بوده ، به محض شنیدن خبر حضور آقای هاشمی رفسنجانی در کیش فرماندار بندر لنگه و بخشدار کیش و رئیس دفتر خود را که گویا از اعضا یا هواداران رایحه خوش بوده اند ، برکنار می کند . 

اقدام آقای استاندار هرمزگان بسیار کار دستی بوده است . چون فرماندار بندرلنگه که کیش تحت الامر فرمانداری بندر لنگه بوده و بخشدار کیش که منصوب فرمانداری بندر لنگه است وظیفه داشته اند که استاندار را از حضور رئیس مجمع تشخیص نظام در حوزۀ مأموریتی استاندار مطلع سازند . چه فردی را خوش بیاید ویا بد ، باوجود انتقاد هایی که به آقای رفسنجانی دارم باید قبول کنیم که ایشان از شخصیت های نظام جمهوری اسلامی بوده و احترامش به عنوان یکی از ارکان نظام واجب است . از طرفی بر ملت ایران ثابت شد که عناصر رایحۀ خوش و در رأس آنها محمود احمدی نژاد ثابت کردند که نه عرضۀ مدیریت کلان در کشور را دارند و نه افکارشان با تفکرات مسئولین رده بالای نظام هم خوانی دارد ! محمود احمدی نژاد در کمال پرروئی نه مجلس را قبول داشت و نه به قوۀ قضائیه وقعی می نهاد و فقط خودش را قبول داشت و اسفندیار رحیم مشاعی را . در چهار سال دوم ریاست جمهوریش ایرانیان دیدند که چه به روز کشور آورد !! دولت یازدهم باید مراقبت کند و افرادی که به نوعی با رایحۀ خوش و جبهۀ پایداری در ارتباط هستند در کار های کلیدی گمارده نشوند . چون اینها از در بیرون رانده شده اند ولی از پنجره میخواهند باز داخل شوند . و اینبار بیایند بهر قیمتی شده مدیران نسل اول انقلاب و قانون اساسی را به میل خود تغییر خواهند داد . هرچند ملت ایران چنین اجازه ای را به اینها نمی دهند و یازده روز خانه نشینی احمدی نژاد نشان داد که ملت یکپارچه در پشت سر رهبری برای ارزش های انقلاب تا پای جان ایستاده اند . ولی چرا کاری کنیم که مجدداً عده ای افراط گرای خود محور و بدعتگزار بر سر کار بیایند و بعد برای برکنار کردنشان دجار پرداخت هزینه های گزاف شویم ؟ 

در هر حال رایحۀ خوشی ها و جبهۀ پایداری باید در تفکرات خود تجدید نظر اساسی بکنند . افراط گرایی در جهان امروز جایی ندارد . از طرف دیگر مردم ایران اسلام قرآنی و فرهنگ تشیع را خوب درک می کنند و می فهمند ، با نام نوکر مردم و برای قیمومیت و سیادت بر مردم دیگر نمی توان مردم را فریب داد . پاک ترین دولت را احمدی نژاد بما نشان داد و برای هفت پشت ملت ایران کفایت می کند . اکنون ملت ایران نظام اسلامی را در قالب آنچه که رهبری تعبیر و تفسیر می کند می خواهند . پس رایحۀ خوشی ها بخود بیایند و واقعیت ها را بپذیرند و سعی کنند در متابعت از رهبری خود را اثبات کنند وگرنه با این شرایط جایی در دل و کنارقاطبۀ مردم ایران ندارند و نخواهند داشت . در این باره باز هم بحثی خواهم داشت . حق یارتان

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: چهار شنبه 6 فروردين 1393برچسب:رفسنجانی,هرمزگان,استاندار,فرماندار,کیش,رایحۀخوش, | موضوع: <-CategoryName-> |

وصیت قجری

دو وصیت متفاوت از دو پادشاه 

«اگر می خواهی در ایران به راحتی سلطنت کنی، سعی کن که مردم گرسنه و بی سواد باشند.»

(وصیت نامه آغا محمدخان قاجار )

« تا می توانید هنگام جنگ باید افسران ورزیده از کشورهای دیگر اروپا بکار بگیرید و از آنها بهره مند شوید و هنگام صلح نیز باید از وجود دانشمندان و هنرمندان بهره گیرید. »

(وصیت نامه پطر کبیر پادشاه روسیه در سده هجدهم)

و بر اثر همین دیدگاه های قاجاری است که امروز ما تاوان گذشتگان خود را می دهیم . و اگر می بینید عده ای از سیاستمداران ما بجای در نظر داشتن منافع ملی و مصالح کشور به فکر منافع شخصی و حزبی و جناحی هستند تعجب نکنید . این عدۀ قلیل و مزاحم پیشرفت ایران ، در قالب رایحه خوش و پایداری و اصولگرا و اصلاح طلب و ... از قماش آقامحمد خان و مظفرالدین قاجار هستند .

 

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:وصیت,قاجار,آقامحمدخان,پطرکبیر,ایران,روسیه, | موضوع: <-CategoryName-> |

سه کس را غیبت رواست

 

سه کس را شنیدم که غیبت رواست

 

 وزین درگذشتی چهارم خطاست

 

يکی پادشاهی ملامت پسند

 

کز او بر دل خلق بينی گزند

 

حلال است از او نقل کردن خبر

 

مگر خلق باشند از او بر حذر

 

دوم پرده بر بی حيائی مَتَن

 

 که خود می درد پرده بر خويشتن

 

سوم کژ ترازوی ناراست خوی

 

ز فعل بدش هرچه دانی بگوی

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:غیبت,روا,ترازو,خویشتن, | موضوع: <-CategoryName-> |

 تبریک سال نو با سه عکس از سفرۀ هفت سین .

1 - سفره هفت سین ایرانی عبارت از : سرکه - سماق - سیر - سنجد - سمنو - سکه - سیب . قرآن و سبزه و ساعت و آینه و آب و دیوان حافظ نیز جزو تزیینات این سفرۀ سنتی است . 

2 - در شاد ترین لحظۀ زندگی مان باید بیاد بیماران ، درماندگان ، اسرا و همنوعان گرفتارمان باشیم . بنا براین عکس دوم از سفرۀ هفت سین مزین به عکس 5 سربار اسیرمان در دست گروه تروریستی جیش العدل است . شادی تان را در روزهای سال 1393 آرزومندم .

 

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:سین,سیر,سرباز,اسیر,نوروز,عید, | موضوع: <-CategoryName-> |



Design by : fozulbashi.blogfa




<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 780
بازدید کل : 84218
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content