فضولباشی

بارها گفته ام و بار دگر می گویم - که من خسته نه این ره بخود می پویم - در پس آینه طوطی صفتم داشته اند - آنچه استاد ازل گفت بگو می گویم


صدا و سیما ی ملی یا خصوصی ؟

 

اگر بخارج از کشور بهر دلیلی مسافرت  و به تلویزیون های آنها دقت کرده باشید ، چندین نوع حالت پخش دارند . که البته بیشتر مربوط به تلویزیون های بخش خصوصی است ، آنهم نه از نوع ایرانیش  ، که یک تشکیلات دولتی برای دور زدن قانون برای خود شرکت های خصوصی تأسیس و از طریق آن شرکت ها در مزایده ها هم شرکت می کنند ! بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه . یعنی یک یا چند سرمایه دار شرکتی را ایجاد و با اخذ مجوز های لازم برای خود یک شبکة تلویزیونی راه انداخته اند . حال ممکن است از نظر نوع پخش یک شبکه کابلی و یا رمزدار و یا عادی باشد . در این شبکه های خصوصی که هرکدام مخاطب خاص خود را دارند برای ایجاد سود ، به پخش تبلیغات تجاری می کنند . البته همانطور که در ماهواره های خود که به لطف کج سلیقگی ها در سیاست گذاری و نبودن برنامة خوب در سیمای ملی هر منزلی برخلاف قانون یکی دارد ! بعضی از شرکت های تولیدی نیز اقدام به تأسیس فرستنده و پخش تبلیغات کالای خود کرده اند . اما سیمای ملی ما ( بهتر است بخوانیم شبکه های اختصاصی آقای ضرغامی و دوستان ) علیرغم برخورداری از بودجة دولتی ، بدون اینکه حرمت بینندگان خود را داشته باشد بدون استثناء چه در شبکه هایی که از تهران و چه شبکه هایی که از استان ها پخش می شوند نه تنها هر بیست دقیقه آگهی های تجارتی پخش می کنند ٰ بلکه در خلال برنامه ها نیز تبلیغات به شکل زیر نویس که به نوعی پایمال کردن حقوق تماشاچی است ، در حال پخش است و این حالت در شبکه های استانی از حد افراط نیز گذشته و علاوه از شبکه استانی با توجه به اینکه تقویت برنامه های شبکه های تهرانی از مراکز استان ها صورت می گیرد مراکز استانی در ضمن پخش برنامه های سراسری نیز اقدام به پخش تبلیغات بازرگانی می کنند . حال با توجه به تعرفه های موجود سازمان صدا و سیما برای تبلیغات بازرگانی ، می توان فهمید که چه پول های کلانی این سازمان دولتی به جیب می زند و چگونه این پول ها هزینه می شوند ؟!! اگر شبکه های سراسری خصوصی بودند یک جور هایی می شد قبول کرد که گردانندگان شبکه برای جیب خود کار می کنند (آنهم بصورت کارشناسی شده و با در نظر داشتن احترام بینندگان) ولی در یک سازمانی که متعلق به ملت است نادیده گرفتن مطالبات مردم در خصوص پخش برنامه های شاد و سرگرم کننده و پخش برنامه های تبلیغاتی از شرکت هواپیمایی گرفته تا چای و برنج وارداتی و لاستیک و پفک ، یعنی استحماق مردم . در حالیکه احمق آنهایی هستند که یک تشکیلات متعلق به مردم را با سلیقه های خاص خود و دوستانشان اداره می کنند ! و حتم بدانند که نفرین و ناسزای مردم هر روز و شب پشت سرشان است .

 

 

 

 

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: دو شنبه 28 بهمن 1392برچسب:تلویزیون,تبلیغات,مردم,سیما, | موضوع: <-CategoryName-> |

سخنی با افراطیون

بعد از برگزاری انتخابات آبرومند ریاست جمهوری ایران که دنیا را به حیرت واداشت و آبروی دشمنان ایران را بخاطر خبر های دروغی که منتشر می کردند ، نزد جهانیان برد  ، و پس از انتخاب آقای دکتر حسن روحانی از سوی ملت بعنوان رئیس قوة مجریه ، جریانات سیاسی کشور فعالتر شدند . متأسفانه بعضی از فعالین سیاسی چه در قالب اصولگرا و چه اصلاح طلب ، ماهیت خود را در افراط گری بروز دادند . افراطی های هردو جناح دولت یازدهم را تحت فشار گذاشته اند . یکی از دلایل بی تقوایی و هوچیگری این فعالین سیاسی ، سهم خواهی آنان از رئیس جمهور است . هرچند که مردم ایران پیرو ولی فقیه و معتقد به قانون اساسی هستند و گوششان به مطالبات افراطیون نیست ، ولی این حضرات بدلیل اشتراکات خصلتی افراط گرایانه ، فقط بر طبل خود می کوبند و خود را قیّم مردم ایران می دانند . زهی خیال یاطل !! من از آنجائیکه به غیر منطقی بودن مطالبات اصلاح طلبان افراطی مطمئن هستم علیهذا از ذکر سخن در بارة آنان می گذرم . و خطاب من در این نوشته به افراطی هایی است که خود را اصولگرا می دانند ( هرچند که واژة اصولگرا را من در معنی سیاسی آن در مورد این اشخاص تعبیر می کنم ) . این آقایان چرا با مذاکرات هسته ای که با موافقت و نظارت مقام عظمای ولایت انجام می گیرد مخالفند ؟ چرا نمی خواهند آثار شوم دشمنی غرب و در رأس آن آمریکا و نیز اثرات مخرب تحریم های بین المللی از بین برود ؟ علت این مخالفت ها روشن است . افراطی ها چون گرگان گرسنه که در هوای طوفانی بهتر می توانند شکار کنند ، بدنبال یک جو متشنج سیاسی و اقتصادی هستند تا بهتر و بیشتر بتوانند بر مردم سیادت و بر گردة نظام اسلامی سوار شوند . مگر هشت سال گذشته که بزرگترین صدمات اقتصادی و سیاسی بعلت سوء مدیریت های احمدی نِژاد و اعضای کابینه اش بر پیکرة ایران و مردمش خورد و هنوز هم مردم تاوان ندانم کاری های دولت نهم و دهم را پس می دهند ، فراموش می شوند ؟ این آقایان مدعی ایران خواهی و مسلمانی چرا جلو تاراج بیت المال را نگرفتند که اکنون شاهد وجود امیر منصور ها و بابک ها باشیم ؟ وقتی رئیس دولت دهم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را از روی کبر و جهالت کاغذ پاره خواند ، امروز که آثار تحریم ها دمار از روزگار مردم ، بصورت گرانی های کمر شکن و رکود اقتصادی در می آورد ، این آقایان چرا مخالف رفع تحریم های بین المللی هستند ؟

مردم از این متعجبند ، اینهایی که خود را ذوب در ولایت معرفی می کنند ، چرا با وجود پشتیبانی ولی فقیه از تیم مذاکره کنندة ایرانی وقتی در تجمعات ، وزیر امور خارجه را می بینند شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند ؟ مگر محمد جواد ظریف طرفدار آمریکاست ؟ مگر دولت بجز هدف تنش زدایی و سیاست آشتی با دنیا ، سیاست دیگری را دنبال می کند ؟ چرا جوّ را متشنج می کنید و آب در آسیاب دشمنان می ریزید ؟ اجازه بدهیم که مذاکرات با 1+5 به یک نقطه ای برسد و اگر رهبری تشخیص به دغل بازی آمریکا و هم پیمانانش دادند و  توقف و یا رد مذاکرات را عنوان فرمودند حتم بدانید که مردم حمایت خود را از مذاکرات هسته ای قطع خواهند کرد . فکر می کنم تا این حد توانستم ادای مطلب بکنم . حق یارتان باد

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:افراط گرایی,هسته ای,مذاکرات,ولایت, | موضوع: <-CategoryName-> |

ده نمکی شعاری

آقای مسعود خان ده نمکی را همه می شناسیم . و نیک میدانیم که ایشان در دهه هفتاد چه دیدگاهی داشت و در دهه هشتاد چه شد ؟ و اکنون که در نیمه اول دهه 90 هستیم ، تفکرات ایشان به کدام سو است . اما انسان با هر بینشی که باشد نباید خصلت های انسانی را از خود دور کند . سلفی ها و تکفیری ها خود را مسلمان می دانند ولی با این ادعای واهی خود ، بویی از انسانیت نبرده اند . کوچکترین برخورد اینها با مخالفین خود ، سربریدن و کشتن است . حال چگونه خود را مسلمان می دانند !! بحثش جای دیگری است . صحبت من در مورد آقای ده نمکی بود که در بین مردم حد اقل به یک مسلمان ارزشی شهره است . فرق مدعی مسلمان بودن با مسلمان بی ادعا را عملکرد فرد نشان می دهد . آقای ده نمکی به عنوان کارگردان فیلم معراجی ها ، بعد از اتفاق تلخی که برای عوامل فیلمش افتاد ، سرش به مسائل دیگر گرم بوده و یادی از بازماندگان آن حادثه نکرده است !! یکی از بازماندگان حادثه انفجار در سر صحنه فیلمبرداری معراجی ها ، آقای مرتضی مولایی است . وی در مصاحبه با خبر نگار ایسنا در منزلش گفته است که حتی ده نمکی زنگی به پدرم نزده که احوالم را بپرسد !! اینجاست که ارزش واقعی انسانها برای مردم روشن می شود . حال ده نمکی صد تا اخراجی و معراجی  هم کارگردانی کند ، مردم باید بدانند که این آدم دغدغه مردم ندارد بلکه دغدغه مسعود ده نمکی شهرت و پول است و لا غیر . اگر من در قضاوتم اشتباه می کنم شما باخواند خبری که در زیر مشاهده  و انچه در ادامه مطلب می خوانید تفاوت دو کارگردان را خود بسنجید . در اینجا جا دارد که من هم بعنوان هموطن درگذشت آقای یدالله انوری را به بازماندگانش تسلیت بگویم . 

مرگ بازیگر شوخ طبع «خواب تلخ» در سانحه تصادف

این فیلم هنوز در ایران به نمایش عمومی در نیامده است. او همچنین در فیلم «آتشکار» (برنده جایزه نوآوری هنری از جشنواره مونترال 2009) در کنار حمید فرخ نژاد بازی کرد.

یدالله انوری بازیگر فیلم‌های «خواب تلخ» و «آتشکار» در سانحه تصادف درگذشت.

 

به گزارش ایسنا، یدالله انوری در «خواب تلخ» نقش گورکن شوخ طبع فیلم را با هنرمندی بازی کرد که در مطبوعات فرانسوی مورد تحسین قرار گرفت.

«خواب تلخ» به کارگردانی محسن امیریوسفی محصول سال 1383 و برنده جایزه ویژه دوربین طلائی و جایزه نگاه جوان از جشنواره کن 2004 ، جایزه اسکندر طلائی از تسالونیکی یونان، جایزه فیپرشی و... است.

این فیلم هنوز در ایران به نمایش عمومی در نیامده است. او همچنین در فیلم «آتشکار» (برنده جایزه نوآوری هنری از جشنواره مونترال 2009) در کنار حمید فرخ نژاد بازی کرد.

یدالله انوری علاوه بر این دو فیلم سینمایی در فیلم کوتاه «دستهای سنگی» (1378) امیریوسفی که از موفق‌ترین فیلم‌های کوتاه سینمای ایران در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی است، بازی کرده است.

محسن امیریوسفی درگذشت این مرد سختکوش و محبوب را به خانواده‌اش و مردم محله باوَلگان سده اصفهان تسلیت گفت. 

 

ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

دوستان عزیز ، حالا که بعد از مدتها به وبلاگ برگشته ام برای ابساط خاطر شما عزیزان چند عکس برای شما بعنوان ارمغان دوستی تقدیم می کنم . امیدوارم که خوشتان بیاید . من خود عاشق عکسم و شما را نیز مثل خودم می پندارم  .

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:عکس,پرستوئی,شهید, | موضوع: <-CategoryName-> |

از دست فروشنده های اینترنتی به کی پناه ببریم ؟

یکی از ایرادات و اشکالات سرویس های وبلاگ و شبکه های اجتماعی ایرانی مثل همین لوکس بلاگ و فیس نما ، تبلیغات بیش از حد و مزاحم است که هم وقت کاربران را می گیرند و هم اینکه موجب رنجش هستند . من خود مدتها بود که با وبلاگم در لوکس بلاگ کاری نداشتم ولی به محض اینکه وبلاگ را راه اندازی کردم امروز 18 تبلیغ در بخش نظراتم بود . تبلیغات لینک گذاری تا با صلوات بر پیامبر برای خرید سی دی های مداحی !! فکر نمی کنم که این فروشندگان اینترنتی که گاهاً اجناس شان هم تقلبی است کار درستی می کنند ! چون عین مهمان سرزده ای می مانند که برای تبلیغ و فروش محصولات خود بهر ترفندی دست می زنند که به هدفشان برسند . در این نوع تبلیغات مزاحمتی ، در مرحلة اول مدیران و گردانندگان سایت لوکس بلاگ مقصرند که یا باید طراحی سایت را طوری انجام میدادند که تبلیغات کالا ها ، آنهم کالا هایی که ساخت چین و کشور های آسیای شرقی هستند و از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و یا اینکه بد آموزی دارند ، به دلخواه صاحب وبلاگ تبلیغات روی وبلاگ قرار گیرد . در هر حال این فروشگاه های اینترنتی هم به اقتصاد کشور و هم به فرهنگ عمومی جامعه لطمه میزنند . و در مرحلة دوم خود تبلیغ کننده ها که چند نفری را پشت کامپیوتر نشانده اند که مدام در وبلاگ ها و لمیل مردم تبلیغ بارگذاری کنند . بدون اینکه بدانند در ایران وقتی جنسی را از مغازه و با بررسی کامل میخری سرت کلاه می گذارند کجا مانده با چشم بسته و کالای ندیده را بخری که هم گرانتر از بازار قیمت دارند و هم اینکه هزینة گزاف پستی نیز به قیمت اضافه می شود !! و خرید اینترنتی در قاموس آموزه های ایرانی جایی ندارد .  متاسفانه هیچ متولی هم نه پاسخگوی مردم در خصوص گرانی و بی کیفیت بودن اجناس فروشگاه های اینترنتی است و نه اینکه برای این فروشگاه ها ضابطه ای قائل شده اند . و در حال حاضر از نظر حقوقی نیز عمل تبلیغی این فروشگاه ها در حکم مزاحم تلقی می شود . بهر حال برای اولین و آخرین بار به صاحبان این فروشگاه ها دوستانه خواهش می کنم که برای وبلاگ من تبلیغ  مبادلة لینک و کالا نفرستند . من نه میخواهم بازدید کننده داشته باشم و نه اینکه تمایلی به لینک دادن و لینک گرفتن دارم . انشا الله که این خواستة من اجابت شود . در غیر اینصورت مجبور خواهم شد که در این وبلاگ و سایر وبلاگ ها نسبت به افشای ماهیت فروشگاه های اینترنتی مباحثی را مطرح سازم . فضول باشی

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

آغازی دوباره با عرض ارادت خالصانه

سلام  - دیروز غرق تماشای فوتبال بودم . مس خوب بازی میکرد و تراکتور سازی هم حرص مرا درآورده بود . در همین حین تلفن زنگ زد . کوشی را برداشتم . یکی از دوستان بسیار نزدیک از من خواست که وبلاگ را فعال کنم . پرسیدم چه چیزی باعث شد که مجدداً بفکر اینترنت بیفتی ؟ گفت نمازی وبلاگشو آپ کرده و بمن خبر داد وبعدش هم از من خواست به تو و ایراندوست بگم که شما هم وبلاگتونفعال کنید . گفتم چرا خودش زنگ نزد ؟ گفت چون مهمون داره وقت نکرده به من حواله داد . گفتم من فعال می کنم بشرطی که همه جمع بشیم و مثل سابق بر اساس یک برنامه منسجم فعالیت کنیم . ........... حال دوستان ، آمدم و سایر دوستانم را هم به هر قیمتی وادار به آپ کردن وبلاگ هایشان می کنم تا اخلاص و ارادتم را به دوستان فضای مجازی اثبات کنم . پس آمدیم تا بنویسیم . از هر دری سخن بگوییم . با دشمنان ایران خصمانه و با دوستان ایران مهربانانه صحبت کنیم . عاشقان ایران را هم روی سر میگذاریم و خدمتشان می کنیم . باشد تا آینده چه پیش آورد ؟ تا یادم نرفته قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی را در جام حذفی ایران به علاقمندان و هواداران این تیم خوب تبریزی بالاخص به خانم نمازی و آقای گلدوست  و ایرج عزیز که بخاطر این تیم سر می شکنند تبریک می گویم . به امید روز های بهتر و اضاعی سالمتر برای فوتبال کشور - برادر شما فضولباشی

 

 

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:سلام,وبلاگ,فوتبال,تراکتورسازی,فضولبلشی, | موضوع: <-CategoryName-> |



Design by : fozulbashi.blogfa




<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 780
بازدید کل : 84218
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content