فضولباشی

بارها گفته ام و بار دگر می گویم - که من خسته نه این ره بخود می پویم - در پس آینه طوطی صفتم داشته اند - آنچه استاد ازل گفت بگو می گویم


مردم نامحرم نیستند

 ازبس در خصوص اطلاع رسانی به مردم و محرم شمردن همین ایرانی ها در امور کشور نوشتم و گفتم تا اینکه بالاخره لالمونی گرفتم . حالا گفته های تمایندۀ مجلس را برایتان می گدارم تا مسئولین قضائی و اجرایی بهوش باشند .

یک نماینده مجلس عنوان کرد
کد خبر: ۲۸۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
 
 حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی گفت: جایگاه مجلس در قانون اساسی، جایگاه ویژه‌ای است. اختیاراتی که به مجلس داده شده، برای هیچ قوه دیگری نیست؛ بنابراین، باید این جایگاه مجلس و شأن و اختیارات آن برای برخی افراد و گروه‌ها جا بیفتد، چرا که هنوز این افراد نمی‌دانند، مجلس در رأس امور است.
 
به گزارش «تابناک»، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی به همراه بیان مطلب بالا، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) درباره ضرورت حفظ قداست مجلس گفت: باید دید مجلس واقعا چه اختیاراتی در قانون اساسی دارد. در قانون آمده است: سؤال از رییس‌جمهور و استیضاح یا سؤال از وزرا حق مسلم نمایندگان است. متأسفانه، برای اعمال این اختیارات هم در مجموعه مجلس و هم در دولت مشکل داریم، زیرا هنوز جایگاه مجلس برای آنها روشن نشده است. آیا نماینده واقعا وکیل دولت است یا وکیل ملت؟ ما وکیل مردمیم و باید طرفدار آنان باشیم. 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: پرسش حق قانونی نماینده است. این باید چیزی عادی باشد. با سؤال از رییس جمهور در مجلس هشتم، کمی این روند عادی شد و نباید این همه لشکرکشی و صحبت و میانجیگری پشت پرده‌ای داشته باشد. ما واقعا نمی‌دانیم چه پشت پرده‌ای می‌تواند باشد و علت این همه پافشاری برای لغو پرسش از رییس‌‌جمهور چیست؟!

وی در ادامه گفت: اصل مشکل ما این است: با مردم با راستی و شفافیت سخن نمی‌گوییم. باید مردم بدانند پشت پرده‌ها چیست؛ در پدید آمدن این اوضاع اقتصادی، مجلس مقصر است یا دولت، یا هر دو؟ فقط سؤالی پرسیده‌ایم و همین باعث شده این همه آقایان توهین کنند. می‌خواهند با لشکری اجازه ندهند سؤال مطرح شود. نمی‌دانیم آیا واقعا این جنجال‌ها برای رییس‌جمهور و یک پرسش است یا پشت پرده‌های دیگری چون مسائل جناحی و سیاسی است، یا آن که می‌خواهند تسویه‌حساب سیاسی کنند.

باقری‌بنابی در باره برخی انتقاد‌ها درباره ناکارآمد بودن سؤال گفت: اگر رییس جمهور به پرسش پاسخ دهد، مشکلی در کشور پدید می‌آورد یا آن مشکل حل می‌شود؟ البته نحوه پاسخ دادن رییس جمهور هم اهمیت دارد. آیین‌نامه سابق اصلاح شده است و اگر نمایندگان قانع نشوند، سؤال می‌تواند به استیضاح هم برسد. 

از سوی دیگر، مردم بهترین قضاوت‌ها را می‌کنند. در جریان سؤال اولی که ایشان مسائل دیگری را مطرح کرد که مربوط به سؤال نبود، آیا واقعا مجلس ضرر کرد؟ به نظرم مجلس متضرر نشد، زیرا وظیفه خود را انجام داد و درباره مطالب و پاسخ‌های آقای رییس جمهور، مردم و تاریخ قضاوت خواهند و شهادت می‌دهند، چه کسی در این میان برنده است. 

این نماینده مجلس گفت: سؤال را باعث ثبات در کشور می‌دانم. وقتی سؤال مطرح می‌شود، دغدغه‌ها برطرف و مشخص می‌شود که علت‌ها چه بوده است. هم‌اکنون مردم در ناباوری هستند که چرا این رویدادها رخ داده است. سؤال باعث به آرامش رسیدن کشور است؛ بنابراین، نباید آن را موجب تنش و مسائل سیاسی قرار دهند. از بیانیه اصولگرایان درباره سؤال متأسفم. این بیانیه‌ها خود موجب القای تنش در فضای کشور است. 

باقری‌بنابی گفت: خواهش می‌کنیم آقایانی که نام خود را اصولگرا گذاشته‌اند، بنشینند معقول بیندیشند. از آگاه بودن مردم نباید ترسید. هر چه مردم بیشتر بدانند، به سود نظام است. دولت بگوید در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اشتباه کرده‌ایم و قانونی را که مجلس وضع کرد، خوب اجرا نکردیم و این اوضاع به این مسائل بازمی‌گردد. 

باقری‌بنابی گفت: این آقایان که اصرار دارند پرسشی مطرح نشود، چه پیشنهاد دیگری برای بررسی این رویدادها دارند؟ آیا باید در مجلس را بست و رفت یا پیشنهاد دیگری دارند؛ مثلا پشت درهای بسته با رییس جمهور صحبت کنیم؟ خوب بیاورند تا صحبت کنیم. چرا تا امروز این اتفاقات محقق نشده است. آقایان بحث منتفی شدن سؤال را دنبال می‌کنند، ولی بهانه استنباط از سخنان مقام معظم رهبری را به میان می‌کشند، این که خود به نوعی جفا به رهبری است، صادقانه بگویند ما دنبال لغو سؤال هستیم. آب را گل آلود نکنند تا ماهی خود را بگیرند. از مقام معظم رهبری برای کار‌های خود هزینه نکنند.

نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 18 آبان 1391برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |

فریاد ایرانی برای عدالت خواهی است نه شکم !

عید غدیر خم بر پیروان علی علیه السلام و عاشقان امامت و ولایت مبارک باد .

مدتی است در وبلاگ نویسی و فعالیت در فضای مجازی ، بخاطر اطاعت از رهبری مهر سکوت بر لب زده بودم و دست به قلم نبودم . ولی بیانات حکیمانۀ امام خامنه ای در جمع دانش آموزان و دانشجویان ، بر من نهیب زد که بی غرض و برای آگاهی دوستان و جوانان بنویس . بنویس تا بدانند آنانکه خود را به نادانی زده اند . بنویس که در سایۀ سوء مدیریت ها و بی تدبیری ها چه بر سر ملت می آورند و مدعی خادمی ملت نیز هستند . بنویس که شیاطین و دیو سیرتان چگونه فرزندان این ملت را بازیچۀ خود قرار داده ، و در حال ترک تازی با نیت از پای درآوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، با مخفی کردن خود پشت سر برخی مقامات هستند . آمدم تا از این پس  باز بنویسم و فریاد بزنم : ایران و ایرانی زنده اند و کربلائی وار از اسلام و انقلاب و ایران حراست خواهند کرد . و صاحبان لژ های فراماسونری بدانند که ایرانی برای شکم انقلاب نکرد تا با راه انداختن گرانی بدست مزدوران داخلی و خارجی خود و باحمایت مستقیم غرب ، سرو صدا راه بیندازد . ایرانی انقلاب کرد تا عدالت و آزادی را در کشور پهناورش و در کل جهان مستقر سازد . و این امر محقق خواهد شد و چشم بدخواهان و دشمنان را کور خواهد کرد . در ادامه مطلب نوشته ای از آقای حسین شریعتمداری را تحت عنوان «آسمان زر نریخته به سرش . یا خودش دزد بوده یا پدرش» را که در روزنامه کیهان چاپ شده برایتان انتخاب کرده ام که خواندنش را به شما دوست عزیزم توصیه می کنم .


ادامه مطلب
نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |



Design by : fozulbashi.blogfa




<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 782
بازدید کل : 84220
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1

Alternative content