فضولباشی


فضولباشی

بارها گفته ام و بار دگر می گویم - که من خسته نه این ره بخود می پویم - در پس آینه طوطی صفتم داشته اند - آنچه استاد ازل گفت بگو می گویم


قابل توجه نمایندگان مجلس

 حضراتی که عنوان نمایندگی مردم را بدست آورده و برگزاری جشن انتخاباتی دولت را به بهانۀ تقدیر خادمان نوروزی با آن هزینۀ گزاف از بودجۀ بیت المال را تأیید می کنید !! لطف کنید با دادن طرح های سازنده و تصویب قوانین اصلاحی ایران را از دردسر ازدیاد جرم نجات دهید . اگر هم سوادتان قد نمی دهد حاضرم در مجلس برایتان کلاس قانون نویسی دایر کنم . جناب  فضولباشی 

اسماعيلي:
کد خبر: ۳۱۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
 
رئيس سازمان زندان‌ها گفت: در قانون مجازات فعلی و ديگر قانون‌هاي مجازات 2000 عنوان مجرمانه وجود دارد که باید بسیاری از این عناوین حذف شوند تا شاهد كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها باشيم.

«غلامحسین اسماعیلی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با تاخير رسیدگی به لایحه قضازدایی و حذف عناوین مجرمانه اظهار داشت: برای رسیدن به این امر نیازمند به یک بسته حقوقی جامع هستیم كه هنوز اين بسته حقوقي مدون نشده است.

وي گام اول را در تشكيل اين بسته حقوقي براي قضازدايي "پیشگیری از وقوع جرم" دانست و گفت: پيش‌گيري از وقوع جرم بايد با محوریت قوه قضاییه و همکاری مردم،‌ آمار انجام شده تا آمار جرم و جنایت در جامعه کاهش پیدا کند.

رئيس سازمان زندان‌ها با بيان اينكه در جامعه بايد قضازدایی نيز در اولويت قرار گيرد تصريح كرد: برخی از تخلفات و اعمال خلافی که انجام می‌شود عنوان مجرمانه كيفري بر آن‌ها صدق نمي‌كند و بايد با رسیدگی‌های اداری و صنفی توسط شورای حل اختلاف بدون اینکه به مراجع قضایی ارجاع دهیم تصمیم مقتضی در اين موارد اتخاذ ‌شود.

اسماعيلي ادامه داد: جرم‌زدایی سومين كاري است كه بايد عناوین مجرمانه‌ كيفري که از درجات پایین برخوردار بوده را حذف کرده و به عنوان تخلف به مراکز مربوطه ارجاع دهیم تا از حجم ورود پرونده‌ها به محاكم جلوگيري كنيم.

وي حبس زدایی را عامل ديگري براي تصويب لايحه قضازدايي دانست و گفت: هر عمل مجرمانه‌ای نیازمند حبس نیست، اعمال مجرمانه‌ای که به لحاظ نوع جرم و آسیبی که به جامعه می‌رسانند مانند جرایم باندی و سازمان یافته که حتما باید مجازات حبس برای آنها در نظر گرفت اما براي جرايم كوچك مجازات‌هاي جايگزين حبس در نظر گرفته شود.

اسماعيلي با بيان اينكه "تکدی‌گری" در قانون مجازات فعلی عمل مجرمانه تلقی شده تصريح كرد: در قانون مجازات اسلامي فعلي، براي این عمل مجرمانه جزای نقدی در نظر گرفته شده و چون این افراد توانایی پرداخت این جزای نقدی را ندارند به مجازات حبس محکوم می‌شوند اما تکدی‌گری را باید از عناوین مجرمانه کیفری حذف کرده و در ردیف تخلفات قرار داد و برای رسیدگی به این امر باید سازمان‌های دیگر از جمله شهرداری، بهزیستی و ... از متکدیان حمایت کنند و قوه قضاییه را درگیر این مسائل نکنند.

رئيس سازمان زندان‌ها در پايان خاطرنشان كرد: در قانون مجازات فعلی و ديگر قانون‌هاي مجازات2000 عنوان مجرمانه وجود داشته که باید بسیاری از این عناوین حذف شوند تا شاهد كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها باشيم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: فضولباشی | تاريخ: پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, | موضوع: <-CategoryName-> |



Design by : fozulbashi.blogfa




<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 67
بازدید کل : 84286
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1